Język uczuć – Alex Willcock

Posted: Marzec 28, 2015 in Świadomość
Tagi: , , , , , ,

Język uczuć – Alex Willcock – napisy PL TEDxGlasgow

Wierzę, że łączy się to w jedno i można zdać sobie z sprawę z tego, że internet jest rządzony przez jedną rzecz, jaką jest nasza naiwność.
Powodem przez który tak mówię jest to, że obecnie używamy usług, które myślimy, że są za darmo.
Darmowe portale społeczności we, darmowa wyszukiwarka, tyle darmowych rzeczy, ale to jest tylko dlatego za darmo, bo nie rozumiemy wartości rzeczy, które oddajemy. Za darmo.
Spójrz na ten wspaniały rysunek.

Czy to nie wspaniałe, że nie musimy płacić za chlew? Tak i do tego jedzenie jest za darmo!

Świnki
Jeżeli za coś nie płacisz to nie jesteś klientem, jesteś właśnie tym, który jest sprzedawany.
Dobra wiadomość jest taka, że zaczynamy się budzić, zaczynamy rozumieć wartość, zaczynamy bardziej rozumieć wartość tego co oddajemy za darmo.
To wszystko zmieni się wtedy, kiedy zaczniemy decydować kto ma dostęp do tych informacji.

Advertisements
Komentarze
  1. bladymamut pisze:

    „Dostatecznie zaawansowana technologia nie różni się od magii.”
    Arthur C. Clarke, autor cyklu „Odyseja kosmiczna”

    „Zabijamy ludzi w oparciu o metadane.”
    Gen. Michael Hayden, były szef NSA i CIA

    „Bene vixit, bene qui latuit.” („Dobrze żył, kto żył ukryty, na uboczu.”)
    Owidiusz (43 p.n.e. – 18 n.e)

    „Najwyższą świętością jest możność zamknięcia swoich drzwi.”
    G.K. Chesterton (1874- 1936)

    Czasopismo Science opublikowało artykuł czterech związanych z Instytutem Technologii w Massachusetts (MIT) naukowców specjalizujących się w kwestii danych (jest wśród nich Sandy Pentland, wielki autorytet w tych kręgach) pod tytułem „Niepowtarzalny w centrum handlowym: O reidentyfikowalności metadanych karty kredytowej.” Ten niewinnie brzmiący nagłówek nabiera właściwego znaczenia w podsumowaniu ustaleń badaczy z pierwszej strony Wall Street Journal:

    Naukowcy z Instytutu Technologii w Massachusetts, autorzy artykułu z łamów magazynu Science, zanalizowali anonimowe transakcje kart kredytowych 1.1 mln osób. Wykorzystując nową formułę analityczną potrzebowali jedynie czterech bitów informacji wtórnej – metadanych, takich jak lokalizacja lub moment czasowy – aby rozpoznać indywidualne zachowania konsumenckie 90% uczestników, nawet jeśli dane pozbawione były imion, numerów kont lub innych oczywistych atrybutów identyfikujących.

    Nadal nie jesteś pewien, co to oznacza? Oznacza to, że nie potrzebuję Twojego nazwiska i adresu, a tym bardziej numeru ubezpieczenia, aby wiedzieć, kim jesteś. Z błahej ilości danych transakcyjnych mogę ustalić, gdzie mieszkasz, co robisz, z kim się zadajesz, co kupujesz i co sprzedajesz. Nie muszę kraść tych danych; gdybym nawet dysponował numerem twojego ubezpieczenia, nie wiedziałbym, co z nim zrobić. Użyczasz mi wszystkiego, czego potrzebuję, ponieważ prowadzisz swoje bardzo wygodne życie i dobrowolnie przekazujesz każdą informację transakcyjną w drobnym druku wszystkich cudownych usług, z których korzystasz po rejestracji. A jeśli zapragnę danych dodatkowych – powiedzmy, że chodzi o urządzenie, które zapisuje i przekazuje Twoje nawyki człeka zmotoryzowanego – chętnie mi je sprzedasz za kilka dolarów ze swojej polisy. W końcu nie masz nic do ukrycia. To darmowe pieniądze!

    Więcej na: https://exignorant.wordpress.com/2015/02/22/systemy-big-data/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s